2014. gada 17. decembris

BALVU PAMATSKOLA ORGANIZĒ KURSUS

No 25.novembra līdz 4.decembrim Balvu pamatskolā notika pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmas 12 stundu kursi „Skolotāju profesionālās kompetences pilnveide latviešu valodas un literatūras satura īstenošanai sākumskolā un pamatskolā”, ko vadīja Balvu pamatskolas direktores vietnieces Larisa Krištopanova un Gunita Pugeja. Kursus apmeklēja 25 Balvu pamatskolas, Tilžas vidusskolas Vectilžas filiāles, Stacijas pamatskolas, Tilžas vidusskolas, Stacijas pamatskolas Vīksnas filiāles, Baltinavas vidusskolas un Balvu Valsts ģimnāzijas skolotājas, kas pozitīvā gaisotnē diskutēja par 21.gadsimta izglītības pamatprasībām, atbildot uz jautājumu, kāpēc skolēniem jāmācās latviešu valoda un literatūra. Tika salīdzināta arī pagātnes vide un mūsdienu vide, kas ietekmē skolēnu un skolotāju attiecības. Ar lielu interesi skolotāji iepazinās ar 21.gadsimta skolēnu uztveres īpatnībām un mītiem izglītībā, nonākot pie secinājuma, ka skolā esam tāpēc, lai
  • skolēniem palīdzētu atrast jaunas atziņas;
  • bērni iemācītos nebaidīties kļūdīties;
  • palīdzētu katram skolēnam izprast stiprās puses un pilnveidojamās prasmes;
  • parādītu, ka mācīties ir interesanti;
  • iedrošinātu skolēnus radīt, domāt, meklēt, būt;
  • mācītu bērnus nebaidīties ļauties dzīves diktētajām situācijām mācību procesā;
  • pret bērnu izturētos kā pret personību.
Tika atkārtoti arī skolotāja labas mācīšanas baušļi, uzsvaru liekot uz to, ka skolotājam jāiemācās mīlēt ne tikai sevi, bet arī savus skolēnus, jo skolēns ir tik labs, cik labs ir viņa skolotājs.
Kursu laikā tika pārrunāta arī skolēnu sasniegumu vērtēšana latviešu valodas un literatūras stundās, analizēts vērtēšanas procesa kodekss, uzsverot, ka mācību sasniegumu vērtēšana balstās uz 3 stūrakmeņiem- cilvēcīgums, taisnīgums un caurspīdīgums.
Kursu laikā skolotājas atkārtoja interaktīvās mācību metodes, īpašu uzmanību pievēršot spēlei mācību procesā. Skolotājas iejutās arī skolēnu lomā, izspēlējot Edvarda de Bono sešu domāšanas cepuru metodi un gatavojot lelles, ar ko spēlēt lomu spēles. Notika diskusijas, kā palīdzēt skolēnam uzrakstīt labu domrakstu, kādi ir skolēnu lasītprasmes kvalitātes rādītāji, vingrinājumi klausīšanās prasmes pilnveidei.
Kursu dalībnieces iepazina interesantus un interaktīvus materiālus un interneta resursus, kas dažādo un bagātina mācību procesu, kā arī praktiski darbojās ar balsošanas pultīm, mācījās veidot interaktīvus uzdevumus tiešsaistē.
Kā atzina pedagogi, kursi bija kā ceļojums vairākās zināšanu uzkrāšanas un iegūšanas stacijās. Katra no tām bija interesanta un ļoti noderīga.
Mieru, Ticību, Mīlestību, Cerību, sagaidot jauno 2016.gadu!